pack-arterin-cholesterol-be-nl

Arterin® Cholesterol

Met hoogwaardige natuurlijke extracten van bergamot, artisjok, plantensterolen en vitamine C.

pack-arterin-plus-be

Arterin® Plus

Met rode gist rijst (10 mg monacoline K) en 50 mg co-enzyme Q10.

Dagelijkse gewoontes om uw cholesterol onder controle te houden

Wist u dat u dagelijks een aantal simpele dingen kunt doen om uw cholesterolspiegel te verbeteren?

Wist u dat u dagelijks een aantal simpele dingen kunt doen om uw cholesterolspiegel te verbeteren? Voldoende bewegen en sporten, gezond eten en schadelijke stoffen zoals tabak en alcohol vermijden, zijn slechts enkele manieren om gezond te blijven. We hebben ze in dit artikel voor u even op een rijtje gezet.

daily-habits

Gezond eten

1. Variatie is belangrijk
Probeer zoveel mogelijk variatie in uw voeding aan te brengen, met de nadruk op fruit en groenten (minstens vijf porties per dag), gezonde granen, vette vis en mager vlees. Andere voedingsmiddelen mogen worden genuttigd, maar met mate. Zout en suiker (vooral in verwerkte voedingsmiddelen) moeten beide worden beperkt.

2. Gezonde vetten
Onverzadigde vetten zijn belangrijk voor de goede werking van ons lichaam en komen voor in onder meer plantaardige oliën, eieren, noten en zaden. Verzadigde vetten, die voorkomen in boter, vet vlees, gebak en fastfood, dragen echter bij aan een hoog LDL-cholesterolgehalte en moeten worden vermeden.

3. Drink meer water
Probeer dagelijks 1 tot 2 liter (6 tot 8 glazen) water of andere suikervrije dranken te drinken. Suikerhoudende dranken en alcohol worden het best vermeden om allerlei gezondheidsproblemen te voorkomen, waaronder een hoog cholesterolgehalte.

4. Kook en eet slim
Voorkom dat voedsel te gaar wordt gekookt en gebruik vetarme bereidingswijzen zoals koken, grillen of stomen. Wanneer uw eten klaar is, neem dan de tijd om te eten, zo zal u ook sneller voelen wanneer u vol zit.

Meer bewegen

Lichaamsbeweging is essentieel voor het onderhouden van een goede levenskwaliteit en helpt het cholesterolgehalte laag te houden. Richtlijnen bevelen minimaal 2,5 uur lichaamsbeweging per week aan. Hieronder vallen onder meer wandelen, zwemmen, fietsen en een heel scala van andere activiteiten. Vind iets dat u leuk vindt, want dan is de kans groter dat u het volhoudt. Zelfs kleine veranderingen, zoals het nemen van de trap in plaats van de lift, tellen mee!
Lichaamsbeweging kan helpen uw gewicht onder controle te houden, stress te verminderen en u beter te voelen in het algemeen.

Stoppen met roken

Roken is een risicofactor voor hart- en vaataandoeningen. Stoppen met roken is een van de meest efficiënte maatregelen die u kunt nemen om uw gezondheid in het algemeen te verbeteren. Als u hulp nodig hebt om te stoppen, vraag uw arts of apotheker dan om advies over een stappenplan dat voor u geschikt is.

Gezonde gewoontes behouden

Het behouden van goede gewoontes op de lange termijn is essentieel voor een gezonde levensstijl. Als u moeite hebt om uw cholesterol op peil te houden door middel van veranderingen in uw levensstijl, dan kan een eenmalige dagelijkse inname van Arterin® een goede oplossing zijn. Arterin® is geformuleerd op basis van natuurlijke actieve ingrediënten. Combineer een gezonde levensstijl met Arterin® voor een efficiëntere beheersing van uw cholesterolspiegel1,2.

Lees meer over Arterin®